Indledning:
Forløbet
går ud på at introducere de 24 styrker for eleverne, for at de får
kendskab til dem.
På de store styrkekort står der hvad hver styrke indebærer, samt spørgsmål man kan tale om i klassen.
”Styrketræning” er ideer til hvordan man kan arbejde med styrkerne.
Formålet med forløbet er at de lærer at gøre sig selv og andre opmærksom på de styrker de bruger i deres hverdag.
På de store styrkekort står der hvad hver styrke indebærer, samt spørgsmål man kan tale om i klassen.
”Styrketræning” er ideer til hvordan man kan arbejde med styrkerne.
Formålet med forløbet er at de lærer at gøre sig selv og andre opmærksom på de styrker de bruger i deres hverdag.
Vejledning
- Alle elever og lærere/pædagoger sætter sig i en rundkreds.
- Styrkehjulet lægges i midten så alle kan se.
- Læren/pædagogen sidder med begge styrkeposer.
- Læren/pædagogen udvælger en elev, der skal trække et kort fra den lille styrkepose.
- Eleven sætter den vedlagte figur på den samme styrke på styrkehjulet.
- Læren/pædagogen finder tilsvarende styrke i den store styrkepose.
- Læren/pædagogen snakker med eleverne om hvad styrken er, ud fra det store styrkekort.
- Læren/pædagogen stiller spørgsmålene ud til klassen.
- Processen gentages det ønskede antal gange.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar